Saygı değer müşterilerimizin dikkatine;
Öncelikle SNS Bilişim ekibi olarak 17:35 ile 19:15 saatleri arasında ana router cihazımızdan kaynaklı problem için içtenlikle özür dileriz. Muhtemelen bütün firmaların korkulu rüyası olan, birçok firmanında başına gelmiş olan "router problemini / ana omurga cihazı problemini" ne yazık ki bizde yaşadık.
Sorunun kaynağı Juniper marka router cihazımızın konfigurasyonunu fabrika ayarlarına kendi kendine döndürmesidir.Buna istinaden BGP operasyonumuz durmuş, bütün IP adreslerimize erişim kesilmiştir.
Problem sürecinde yaşanan iletişim problemi tamamen kötü bir zamana denk gelmesi ve planlarımızın dışında bir zaman diliminde yaşanmasından kaynaklıdır. Sanal santralimiz ve kendi web sitemiz snsbilisim.com.tr yaklaşık 3 ay kadar önce farklı bir veri merkezindeydi. Yani olası bir problemde telefonlarımız ve web sitemiz müşterilerimizle iletişim kurmamız için her daim aktif konumdaydı. Özel sistemlerimiz için çalıştığımız harici veri merkeziyle 3 ay önce çalışmamızı sonlandırdık ve geçici olarak sanal santralimizi ve kendi web sitemizi İzmir networkumuze aktardık. Ardından yaşanan İzmir depremi, ofisimizin hasar alması, akabinde ekibimizde 2 kişinin Covid-19 pozitif olmasıyla birlikte santral ve firma web sitemizi açıkcası ön gördüğümüz ve planlanan tarihlerde farklı veri merkezine geçirmeye fırsat bulamadık. Sanal santralimiz ve kendi web sitemizin aynı network içerisinde olması bugün yaşanan iletişim probleminin temeliydi. Bu konuda gerekli aksiyonların en kısa sürede alınacağına hatta alternatif iletişim kanalları için çok kısa süre içerisinde gerekenlerin yapılacağına emin olabilirsiniz. Problem süresince mail adreslerimiz aktif olarak çalışmakta olup, mail üzerinden bilgi talebinde bulunan tüm müşterilerimize anında geri dönüş sağlanmıştır.
Problemin tespiti ve işlem süreçleri şu şekildedir;
- Soruna takiben yaklaşık 6 dakika sonra teknik yetkilimiz veri merkezine ulaşmıştır.
- Konsol üzerinden router kontrol edilmiş, konfigurasyonun sıfırlandığı görülmüştür.
- O an "neden sıfırlandı" şeklinde araştırma ve zaman kaybetmek yerine, hemen yedek router cihazımız aktif edilmiştir.
- Yedek router cihazımızdaki konfigurasyon eksiklikleri 10 dakika içerisinde tamamlanmıştır.
- Daha önce birçok kez testleri yapılan fakat ilk defa yük altında kullanılan yedek router cihazımız yaklaşık 15 dakika sonra "Fatal kernel mode data abort" hatası vererek BGP operasyonunu durdurmuştur.
- Yedek cihazda da problem görülmesinin akabinde alternatif çözüm olarak hızlıca karar vererek, ilk sıfırlanan cihaza tekrar BGP konfigurasyonu eklenmiştir.
- Bu BGP konfigurasyonun tek tek yazılarak cihaza girilmesi yaklaşık 45 dakika civarında sürmüştür.
- Son iki fiber portunun virtual chasis modunda çalıştığı tespit edilmiş olup, hemen düzeltilmiş sonrasında kabin 3 ve kabin 4'e uplink sağlanmıştır.
- Sorun 19:15 gibi tamamen çözülmüştür.
SNS Bilişim 2015 yılından bu yana uzun yıllar tecrübesiyle birlikte uygun fiyatlarla ve 7/24 teknik destek ekibiyle hizmet veren bir firmadır. Buna benzer router problemleri önceden tespit etmek olası olmadığı gibi yaşanan iletişim problemi müşterilerimizin aklında soru işareti yaratmıştır. Bu gayet olağan ve normaldir. Lakin firmamıza farklı platformlar üzerinde yakışıksız ithamlarda bulunarak spekülasyon yapmaya çalışan kişi ve kişiler hakkında firmamız tüm hukuki haklarını sonuna kadar kullanacaktır.
Sıkıntılı dakikalar ve yaşanan problem için tekrar özür diler, sorunun tekrarlanmaması içinde şu an tam kadro ile ofiste çalışıyor olduğumuzu belirtir, tüm müşterilerimize iyi akşamlar dileriz.